8D (Global 8D) – narzędzie rozwiązywania problemów. Poziom podstawowy – cz. 1 (ON-LINE).

8D (Global 8D) – narzędzie rozwiązywania problemów. Poziom podstawowy – cz. 1 (ON-LINE).

Terminy: 

14.05.2021 (Piątek)

Godzina: 8.30 – 15.30.

Cena szkolenia 550,00 zł netto / 676,50 zł brutto.

Rabat: 5% dla drugiej i 10% dla kolejnej osoby z tej samej Firmy.

PROGRAM SZKOLENIA:

Dlaczego 8D?

Czy problemy to możliwości rozwoju?

Co łączy 8D z cyklem Deminga PDCA?

D0 – przygotowanie do rozpoczęcia procesu 8D

  • Identyfikacja problemu powodującego obniżenie jakości wyrobu / usługi.
  • Niezwłoczne działania zatrzymujące rozpowszechnianie się wady / problemu.
  • Kryteria akceptacji metody rozwiązywania problemu.
  • Czy wszystkie problemy są tak samo ważne?

D1 – powołanie zespołu

  • Dobór efektywnego zespołu rozwiązywania problemów.
  • Funkcje w zespole rozwiązywania problemów – wielodyscyplinarność zespołu, rola lidera, rola koordynatora zespołu.
  • Definiowanie zasad bycia członkiem zespołu.

D2 – opisanie problemu

  • Diagram SIPOC.
  • Diagram Żółwia.
  • Metoda 5W2H.
  • Genba, Genbutsu, Genjitsu.

D3 – Natychmiastowe i tymczasowe działania korygujące

  • Chronić Klienta – segregacja zły / dobry wyrób.
  • Utrzymanie ciągłości procesu – implementacja dodatkowej kontroli jakości w toku produkcyjnym.
  • Problem seryjny / problem okresowy.

D4 – Analiza przyczyn źródłowych (root cause analysis)

  • Diagram Pareto – Lorenza.
  • Burza mózgów.
  • Diagram przyczynowo – skutkowy Ichikawy.
  • Technika 5 razy dlaczego (5WHY).
  • Drill Deep – wykorzystanie 5 razy dlaczego w trzech optymalnych rozwiązaniach.

D5 – Zaplanowanie i wdrożenie działań korygujących

  • Matryca priorytetów – ustalenie kolejności wdrażania rozwiązań, na podstawie ich wpływu na problem.
  • Plan działań – lista odpowiedzialności.

D6 – Ocena i wdrożenie długoterminowych działań korygujących 

  • Audit wielowarstwowy.
  • Ocena ilościowa, obliczenie PPM (Parts Per Milion) po rozwiązaniu problemu w stosunku do okresu występowania problemu.

D7 – Działania zapobiegawcze

  • Standaryzacja.
  • Poka-Yoke / Error Proofing.
  • Zapobieganie systemowe.

D8 – Zamknięcie działań, wnioski i ocena zespołu rozwiązywania problemów

  • Lessons Learned / Best Practice.
  • Ocena i motywacja pracowników – najlepsze metody.

Uczestnik nauczy się:

  • Praktycznego wykorzystywania narzędzi w procesie rozwiązywania problemów.
  • Szukania przyczyn i rozwiązań problemów.
  • Poprawnego definiowania efektywnych działań korygujących i zapobiegawczych.

Adresaci szkolenia:

Szkolenie skierowane jest do:

  • Pracowników bezpośrednio produkcyjnych: Operatorów, Monterów.
  • Brygadzistów, Liderów zespołów i osób odpowiedzialnych za jakość wyrobu w danym miejscu pracy.
  • Pracowników działów współpracujących z klientem, osób odpowiedzialnych za jakość dostawców materiałów do produkcji.
  • Inżynierów produkcji, jakości i utrzymania ruchu.










    Wyrażam zgodę na przechowywanie przekazanych przeze mnie informacji na tej stronie internetowej, w celu odpowiedzi na moje zapytanie.
    Więcej na temat naszej Polityki Prywatności